Tribal Art, online verkoop van tribale kunst, primitieve kunst en primitieve kunst
...
Zoekopties




Afrikaanse tribale Kunstwerken :


De site Art Tribal biedt een ruime keuze aan tribale kunstwerken, maskers, beelden, bronzen en alledaagse voorwerpen. Al deze tribale werken zijn streng geselecteerd uit internationale privé-collecties.

Nuna Beeldhouwwerk
Verkocht artikel
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Nuna Beeldhouwwerk

Ondersteuning van een traditionele cultus, dit tweekoppige beeld dat op een altaar werd geplaatst, bestaat uit liggende bustefiguren. De buik die hen verbindt is doorboord met een dikke metalen pin. Dit accessoire kan de navel zijn die bij de afstamming hoort.
Oude, fluweelachtige patina, uitdrogingsscheurtjes, dunne zwartachtige restfilm.
De groepen die in het westen en zuiden van het Mossi-plateau wonen, Gurunsi, Gourundi genoemd, door hun Mossi-buren, Lela, Winiama, Nuna en Nunuma zijn de belangrijkste maskersnijders. Religieus gezien geloven de Gurunsi in een superieur wezen, Yi, die zich terugtrok uit de wereld nadat hij deze had geschapen en wiens altaar het centrum van het dorp inneemt. Yi heeft, om hem te vertegenwoordigen, de geest Su gestuurd, belichaamd in alle ...


Zie het blad

Verkocht

Dogon Poort
Verkocht artikel
Tribale kunst > Deuren, ladders, luiken > Dogon Poort

De sluitsystemen van de Soedanese regio's in Afrikaanse kunst
Deze oude Dogon-deur roept de rijke Dogon-kosmogonie op. Volgens de Dogon-mythologie staken de eerste bewoners van het Bandiagara-gebied de rivier over op de rug van een krokodil. De deur is gemaakt van drie verticale planken die bij elkaar worden gehouden door een latei en grote metalen nietjes.
De motieven op de deuren in Mali zijn, afgezien van hun decoratieve waarde, bedoeld om de indringer, mens of dier, te ontmoedigen om binnen te komen. De sloten zijn, net als de deuren, uit hout gesneden dat is gekozen op basis van de functie van het gebouw waarin ze zullen worden gebruikt. Omdat aan elke plant specifieke deugden worden toegeschreven.
Mooie gebruikspatina vrij duidelijk, plaatselijk geschuurd.


Zie het blad

Verkocht

Bwa gesneden deur
Verkocht artikel
Tribale kunst > Deuren, ladders, luiken > Bwa deur

Deur bestaande uit drie panelen waaraan horizontale lamellen zijn genageld. Het afgebeelde centrale motief is het Afrikaans masker van de Bwa dat de neushoornvogel of nwo vogel symboliseert. Saurische figuren, ook gebeeldhouwd in laag reliëf, verwijzen naar de geesten van de natuur. De donkere patina werd meestal verkregen uit houtskool en peulen van gombomen.
Uitdrogingsscheuren, erosies.
Een bevolking gevestigd aan beide zijden van de Zwarte Volta in Burkina Faso en Mali, de Bwa zijn verdeeld in drie endogame kasten: smeden, griots en boeren. De Bwa geloven in een god Difini schepper van de wereld, die het later aan zijn zoon Do overliet. Do, wiens embleem een ​​ijzeren ruit is genaamd alive, wordt verondersteld in te grijpen tijdens begrafenissen en agrarische riten. De ...


Zie het blad

Verkocht

Yoruba Bronzen
Tribale kunst > Brons, cavalier, luipaard, guerrier, pirogues > Yoruba Bronzen

Deze late sculpturen, gemaakt toen de koning stierf, stellen een oba voor wiens nek is omcirkeld met meerdere kettingen van koraalkralen. Zijn "oro"-hoofdtooi wordt bekroond door een uitwassel waarop de koning zit met zijn ceremonieel zwaard.
Bruine patina, gouden reflecties.
Afrikaanse kunst uit Benin wordt beschreven als hofkunst omdat het nauw verbonden is met de koning, bekend als Oba. De traditie van bronzen hofvoorwerpen uit het koninkrijk Benin gaat terug tot de 14e eeuw. De vele hoofden en standbeelden van bronslegering, gemaakt door de kunstenaars van Benin, waren gereserveerd voor het exclusieve gebruik van de bewoners van het koninklijk paleis en, vaker wel dan niet, geplaatst op altaren die door elke nieuwe Oba werden ingewijd. Deze rechthoekige altaren werden ...


Zie het blad

1580,00

Dogon Masker
Verkocht artikel
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Dogon Masker

Dit uitzonderlijke Afrikaanse Dogon-masker, bekroond met slangenmotieven, werd in de jaren 1950 verzameld door een groot liefhebber van Afrikaanse kunst, de heer Arnaud, die Alain Bilot, een gerenommeerd verzamelaar van Dogon-kunst, vergezelde tijdens studieverblijven in Mali. . De gelaatstrekken in hoog reliëf, contrasterend met de blik met schuine oogleden, wijzend onder een prominent voorhoofd, geven dit Dogon-masker een zeldzame kracht. Vier slangen stijgen op, waardoor een opvallende golvende beweging ontstaat. Bruine patina, mat. Gebruikssporen en aangekoekte afzettingen van rituele zalvingen, scheuren. Hoogte op voet: 67 cm. De Dogon zijn een volk dat bekend staat om hun cultuur, hun mythen en legendes. Hun bevolking wordt geschat op ongeveer 300.000 zielen die in het zuidwesten ...


Zie het blad

Verkocht

Punu Masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Punu Masker

De Afrikaanse maskers van de Punu onderscheiden zich door hun uitgebreide kapsels gemaakt van gevlochten schelpen. Dit verfijnde exemplaar heeft ook een doorboord deksel.
Hoogte op voet: 47 cm. Afgeslepen mat patina, openingen (contouren).
De witte maskers van Gabon, itengi, (mv. bitengi) werden geassocieerd met de verschillende geheime genootschappen van Gabon, waaronder de Bwiti, Bwete en de Mwiri ("leiden "), waarbij de laatste zich uitstrekte over verschillende inwijdingsniveaus, waartoe alle Punu-mannen behoorden, en wiens embleem de kaaiman was (vandaar voor sommigen het saurische schaalpatroon). Dit object, een evocatie van een overleden jonge vrouw, werd tentoongesteld tijdens de dans genaamd Okuyi. Deze machtige geheime genootschappen, die ook een gerechtelijke ...


Zie het blad

750,00

Baule Waka sona kolon beeldje
Verkocht artikel
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Baoule kolon

Deze mannelijke figuratieve sculptuur neemt bepaalde canons van Baule-beelden over, waaronder gespierde benen met vooruitstekende kuiten en een frontale houding, handen op de heupen. Polychroom patina en resten van rituele plengoffers. Uitdroging scheur. Er wonen ongeveer zestig etnische groepen in Ivoorkust, waaronder de Baule, in het centrum, Akans uit Ghana, mensen van de savanne, die jagen en landbouw bedrijven net als de Gouro, van wie zij rituele cultussen en gebeeldhouwde maskers hebben geleend. Twee soorten beelden worden door de Baoulé, Baulé, geproduceerd binnen het rituele kader: De Waka-Sona beelden, "wezen van hout" in Baoulé, roepen een assié oussou op, wezen van de aarde. Zij maken deel uit van een soort beelden die door de komien wichelroedelopers als medium ...


Zie het blad

Verkocht

Voorouder figuur Teké-Yansi Butti
Verkocht artikel
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Standbeeld Teke

Dit standbeeld van teké-yansi voorouder, in een dans positie, benen gespreid half gevouwen, en wiens fetishsimialires, miniaturen, vormen de armen, heeft een uitgeholde vierhoekige buik waarin relikwieën of een magische lading (bilongo) werden gerangschikt. Traditionele scarificaties, in parallelle groeven (Mabina) bedekt zijn gezicht, werden meestal bekleed met klei. Als een krachtig personage, krijger, Nganga, jager emeritus, of familie voorouder, werd dit tribale standbeeld geëerd als onderdeel van de familie cultus. Ontwening scheuren, openingen in één voet. De Teké werd gesticht tussen de Republiek Congo, de Democratische Republiek Congo en Gabon en werd georganiseerd als hoofdman, waarvan de leider vaak werd gekozen onder de smeden. Het hoofd van de familie, Mfumu , had het recht ...

Fetish Bena Kanioka, Kanyok
Verkocht artikel
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Kaniok Fetish

Net als bij de beschermende fetisjen van Songye en Kasai Luba, bevat deze gedeeltelijk ontheiligde antropomorfe figuur magische of therapeutische ingrediënten die in de hoorns van de hoofdholtes zijn ingebracht. Het is daarom een type object nkisi (pl. mankisi). De donkere gespikkelde patina wordt opgefleurd door de aanwezigheid van veelkleurige glazen kralen, waardoor een speciaal karakter aan het beeldje. Scheuren, schaafwonden.
Live ten oosten van het Luba koninkrijk aan de oevers van de rivier de Mbujimayi, en hebben een deel van de Luba cultuur, de Kanyok , Kanioc, of Bena Kanioka, hebben prestigieuze objecten, waterleidingen, nek persen, stokken en ontlasting, en zijn vooral bekend voor beeldjes vertegenwoordigd in verschillende houdingen, gemaakt van donker hout en het ...


Zie het blad

Verkocht

Wilt u de verkochte artikelen verbergen? Zo ja, Klik HIER
Temne Sierra Leone Vrouwenbeeld
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Beeld Temne

Dit beeld van een vrouw die staand op een ronde basis wordt gepresenteerd, met haar handen aan weerszijden van een licht afgeronde buik, biedt een suggestief beeld van de vruchtbaarheid. De buste is klein, en de spieren zijn geschetst op de gedrongen benen. Ze draagt een ketting van oude parels, een lendendoek en lichaamsverticuteerwerk. Afgeschaafde matte patina. Lichte scheuren en gaten aan de basis. Dit soort Afrikaanse beelden behoorde tot de Temne-vrouwenvereniging, genaamd Bundu . De buren Mendé en Mendé hadden soortgelijke beeltenissen. Deze werden gebruikt tijdens genezingsrituelen voor overtreders van de regels van de Sandé-maatschappij. Afgeschaafde matte patina. De Temne organiseerden zich in opperhoofden onder leiding van een opperhoofd. De vereniging ragbenle of ...


Zie het blad

390,00

Tabwa Kariatide Kruk
Tribale kunst > Krukken, palaverstoel, troon > Tabwa Kruk

Herkenbaar voor zijn verfijnde kapsel en lineaire scarifications bestaande uit damborden, deze Tabwa voorouder figuur is afgebeeld zittend, de presentatie van de tablet vormen de zetel van een stoel. Mooie zwarte olie patina, versication scheuren. Schaafwonden.
De Tabwa ("scarifier" en " write") zijn een etnische groep aanwezig in het zuidoosten van de DRC, rond het Tanganyikameer. De stammen van deze regio, zoals de Tumbwe , aanbidden de voorouders mipasi door middel van sculpturen in het bezit van leiders of tovenaars. de Tabwa verenigd rond stamleiders nadat ze beïnvloed werden door de Luba. Het was vooral in deze periode dat hun artistieke stroom vooral tot uiting kwam door beelden, maar ook door maskers. De Tabwa aanbad voorouders en wijdde een aantal van hun beelden aan hen. ...


Zie het blad

370,00

Het altaarcijfer van Chokwe
Verkocht artikel
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Beeld Tschokwe

Ex-collectie van Afro-Amerikaanse tribale kunst.
Dit Chokwe beeld, dat over het algemeen wordt geassocieerd met de therapeutische cultus van het type Hamba, belichaamt een vrouwelijke voorouder die verondersteld wordt de vruchtbaarheid of genezing te garanderen. Deze figuren waren opgesteld rond het altaar muyombo, een boom aan de voet waarvan vroeger offers en offergaven werden gebracht. Sculpturen zoals figuren gemaakt van stokken of palen (Mbunji of mbanji ), in de grond geplant, kwamen ook voor. Verwante etnische groepen hadden hetzelfde soort altaar, waarvoor rituelen, eedafleggingen en belangrijke transacties werden afgesloten. De littekens op het gezicht zijn die welke het masker Mukishi wa Mwana Pwo sieren dat tijdens de Mukanda-inwijdingsceremonies wordt gedragen en in ...


Zie het blad

Verkocht

Igbo Alusi Heiligdom Figuur
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Standbeeld Alusi

Gezichtslittekens ichi geven aan dat deze igbo sculptuur een man met de titel afbeeldt, met een wapen in de vorm van een vluchtige. Hij wordt frontaal afgebeeld op een bankje, recht achterover leunend in een vastberaden houding. Tweekleurige knapperige patina, rode okercrehauten op het gezicht.
Zieional lichaam merken, tatoeages en scarifications aangegeven de rang bereikt in de initiatie samenleving. Deze beeltenis, belichaamt een tutelaire godheid, tussen de mannen en de god genaamd Chukwu was bestemd om te worden geplaatst in de obu (Sing.: obi), huizen van de mannen van de Cross River. . De cultuur Igbo komt voort uit de mythologie van het Koninkrijk Nri van Nigeria, volgens welke de goden bracht aan gelovigen palmolie, cassave, en yam-gebaseerde remedies. Deze beeltenissen ...


Zie het blad

490,00

Beeldje Mangbetu Nebeli
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Mangbetu fetisj

Naast zijn opmerkelijke beeldhouwwerk presenteert de Afrikaanse kunst van de Mangbetu een breed scala aan alledaagse voorwerpen, instrumenten en versieringen. Dit oude beeldje heeft een interessante patina bestaande uit verschillende lagen, waaronder een oker rode onthulling onder een grijsachtige vacht en licht beige gekraakt. Onderarmen en seks ontbreken. De standbeelden van Afrika voor ouders zijn gemakkelijk herkenbaar dankzij de typische hoofdtooi die ze hebben. Deze hoofdtooi vertegenwoordigt de ideale Canon van schoonheid binnen de Afrika aristocratie. Vanaf jonge leeftijd werden Kinder schedels samengeperst met Raffia koorden die hun schedels vervormen, en een hoge, uitlopende hoofdtooi accentueerde het belang nog verder. Lange littekens, die varieerden naargelang de ...


Zie het blad

280,00

Tsogho Masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Tsogho Masker

Afrikaans masker van het Tsogho-type verwant aan de Pové-maskers die de oorspronkelijke voorouder Muhunzu belichamen. Onder de Tsogho Nzambé-kana en Disumba genoemd, komt het tussenbeide tijdens Bwiti-ceremonies voor overgangsrituelen of rouw. De opeenvolgende bogen die zijn gelaatstrekken vormen, verzachten zijn fysionomie. Parallel geplaatste scarificaties, horizontaal geplaatst, brengen het geheel in evenwicht. Lichte patina, grijze en beige accenten. Scheuren en schaafwonden.
Een matrilineaire stam dicht bij de Pounou of Punu, de Tsogo, Mitsogo, zijn van oudsher boeren (slash-and -burn farming) en bekend om hun zeer uitgebreide rituelen van religieuze praktijk, en in het bijzonder van initiatie, met name de bwiti of de mwiri voor mannen, en de nyembe < /i > voor ...


Zie het blad

490,00

Ejagham Ekoi Masker
Verkocht artikel
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Ejagham Masker

Dit masker heeft een extravagant voluutkapsel dat de haarverlengingen van jonge meisjes aan het einde van hun periode van inwijdingskluizenaarschap voorstelt. Het hout is bedekt met dierenhuid, meestal antilope. De mond onthult metalen tanden.
Hoogte op voet: 47 cm. Het kostuum van de danseres bestond uit een groot raster van raffiakoorden en, meer recent, van katoenen stof. De maskers werden vóór gebruik ingesmeerd met palmolie en in het daglicht gelegd, zodat het leer zacht werd en een bevredigende glans kreeg. Luipaardgenootschappen, zoals het mannelijke Kpe, Ngbe genootschap bij de Aro, gebruikten kuiven bij inwijdingsceremonies of begrafenissen van verenigingsleden, maar ook bij landbouwrituelen. De hoofdtooi zou die van de jonge vrouwen voorstellen na hun ...


Zie het blad

Verkocht

Mangbetu Stoel
Tribale kunst > Krukken, palaverstoel, troon > Mangbetu Stoel

Mangbetu Afrikaanse tribale kunst, een prestigieuze kunst, was bedoeld voor de elite van de samenleving, zoals deze stevige stoel waarvan de rugleuning een buste heeft. De zitting is bedekt met dierenhuid, glanzend door gebruik, de contouren afgezet met meubelnagels. Kleine scheuren en erosies.
Het Mangbetu-koninkrijk, gesticht in het bos in het noordoosten van Zaïre, drukte zich uit door architectonische werken die indruk maakten op Europese bezoekers in de 19e eeuw. Hun meubels, wapens, ornamenten en beeldhouwwerken waren doordrenkt met een zeldzame esthetische kwaliteit. Het Mangbetu-verhaal was inderdaad gebaseerd op de verfijning van zijn hofhouding, maar ook op kannibalistische gewoonten. Koning Mangbetu "Munza" kreeg daarom de bijnaam "de kannibalenkoning". De etnoloog G.A. ...


Zie het blad

490,00

Fang Sickle Mes
Tribale kunst > Gebruikelijke voorwerpen, dozen, weefgetouw katrollen > Fang Sickle

Voormalig paradewapen, deze sikkel heeft een houten handvat met een glanzend patina. Het lemmet heeft een korrelig geoxideerd patina.
De etnische groep Fang, gevestigd in een regio die zich uitstrekt van Yaoundé in Kameroen tot Ogooué in Gabon, heeft nooit politieke eenheid gehad. Clancohesie werd in stand gehouden door religieuze en juridische verenigingen zoals so en ngil .


Zie het blad

380,00

Fang voorouder figuur
Verkocht artikel
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Beeld Fang

Deze figuur van naturalistische stijl voorouder heeft een kapsel in parallelle schelpen, de ogen zijn omgeven door metaal, befaamd om magische eigenschappen te hebben, en het karakter sport een lendendoek gemaakt van dierlijke tanden verbonden door touwen. Geolied donkere patina. Gecontroleerde xylofaalafdrukken.
De volkeren die bekend staan als Fang, of "Pahouins", beschreven als het veroveren van krijgers, binnengevallen in opeenvolgende sprongen, van dorpen tot dorpen, de uitgestrekte regio tussen de Sanaga in Kameroen en de Ogooué in Gabon, tussen de 18e en het begin van de 20e eeuw.
In de diepten van hun hutten, in een donker en vaak rokerig hoekje, bewaarden de hoofden van geslachten hun Byéri, de relikwiekisten en de sculpturen die hen in leven hielden kostbaar. Het ...


Zie het blad

Verkocht

Paduko Schild
Tribale kunst > Tribal schild > Paduko Schild

Oud schild van de Paduko-strijders, in het Engels Podowo of Podoko, in het uiterste noorden van Kameroen. Dit rechthoekige schild, voorzien van een handvat aan de achterkant, is gemaakt van stijve ribben van afgeplatte rônier-palmen, bij elkaar gehouden door roosters van bamboestengels, allemaal omgeven door stroken huid. ref. : " https://books.openedition.org/irdeditions/25098?lang=fr"


Zie het blad

950,00

Bamileke Masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Bamileke Masker

Er zijn verschillende soorten maskers vermeld onder de Bamileke die macht zoeken door zich te verenigen met dieren: zoals dit zeldzame masker dat een grote aap afbeeldt, met mensenhaar verlengd met vlechten en accessorized met heterogene talismannen. De kenmerken zijn verbeterd met okerkleurige en witte pigmenten. Een rieten band, aangepast aan de interne contouren van het masker, hield het gebeeldhouwde houten gezicht op het hoofd van de drager.
In het grensgebied van Nigeria, de noordwestelijke provincie van Kameroen, bestaat het Grasland uit verschillende etnische groepen: Tikar, Anyang, Widekum, Chamba, Bamoun en Bamileke. Verschillende gecentraliseerde chiefdoms, of koninkrijken, gebaseerd op gebruikelijke verenigingen, geheime genootschappen, zijn georganiseerd rond de Fon ...


Zie het blad

750,00





Laatste items die je hebt bekeken:
Tribale kunst  - 

© 2023 - Digital Consult SPRL

Essentiel Galerie SPRL
73A Rue de Tournai - 7333 Tertre - Belgique
+32 (0)65.529.100
visa Master CardPaypal