Tribal Art, online verkoop van tribale kunst, primitieve kunst en primitieve kunst
...
Zoekopties




Afrikaanse tribale Kunstwerken :


De site Art Tribal biedt een ruime keuze aan tribale kunstwerken, maskers, beelden, bronzen en alledaagse voorwerpen. Al deze tribale werken zijn streng geselecteerd uit internationale privé-collecties.

Paar Malinke/Toma stoelen uit Guinee
Tribale kunst > Krukken, palaverstoel, troon > Malinke Stoelen

Estos modelos de asientos prestigiosos, robustos, muy elaborados y decorados con refinamiento, estaban destinados a los chefs. Este tipo de tronas recogidas en Guinea estaban reservadas en efecto para los sofás, dignatarios guerreros que lucharon junto a Samory Touré. Los malinke se han extendido desde Senegal hasta Guinea Bissau, el norte de Sierra Leona, Liberia y el noroeste de Costa de Marfil. Bajo su influencia, los Toma o Loma de Guinea esculpieron asientos similares. Es raro poder presentarlos en parejas. Motivos decorativos, cincelados en láminas de cobre y estaño, adornan los elementos de los asientos. Todo está en excelente estado, a excepción de una de las figurillas talladas referentes a los antepasados, que falta en el frente de uno de ellos. Pocas grietas de ...


Zie het blad

3900,00

MBete, Ambete Relikwie standbeeld
Verkocht artikel
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Mbete standbeeld

Beelden van voorouders in de Afrikaanse kunst van de Mbede, Mbete of Ambete.

De verering van de voorouders, onder de Mbete, gaat gepaard met deze beelden waarvan een rugholte vaak de rol van reliekschrijn speelt. Het hoofd met smalle halfgesloten oogleden voorgesteld door kauri's, een driehoekige neus, een getande mond. Het kapsel heeft vlechten verzameld in schelpen en kammen. De armen zijn vastgemaakt aan de buste, gebogen in een rechte hoek. De gespierde benen kondigen een rituele dans aan. Interessante kaolien patina en rode oker highlights. Aan de achterkant bevat de holte een gebeeldhouwde miniatuur van vergelijkbare morfologie, omringd door talismanische objecten.
Erosies en scheuren door uitdroging.


De Mbete vormen een stam van Gabon, aan de ...

Senoufo moederschap beeldje
Verkocht artikel
Tribale kunst > Kraamafdeling van hout, bronzen beeld > Senoufo beeldje

Het gezicht van deze vrouwenfiguur, met haar buisvormige hals en ledematen, is doordrongen van plechtigheid, alsof ze bevroren is in een zittende houding, terwijl ze het kind dat zich op haar rug vastklampt met haar samengebonden handen ondersteunt. Dit stuk was waarschijnlijk gewijd aan een liturgisch gebruik in de familie, in verband met vruchtbaarheid. Dikke zwartachtige patina, residuele korstige afzettingen. Ontbreekt aan een voet. De Senoufo, de naam die de Franse kolonisten aan hen gaven, bestaan hoofdzakelijk uit boeren die verspreid zijn over Mali, Ivoorkust en Burkina Faso. De Senufo-dorpen worden bestuurd door raden van ouderen, onder leiding van een gekozen opperhoofd. Ze worden geregeerd door matrilineaire tradities en bestaan uit clusters van woningen die katiolo worden ...


Zie het blad

Verkocht

Bambara, Bamana masker
Verkocht artikel
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Bamana masker

br>
Dit Afrikaanse Bambara masker wordt bekroond door een gestileerde kuif. De ogen, omlijst door ronde oren, zijn geplaatst onder een bol voorhoofd versierd met fijne littekens, terwijl een imposante gebuste neus de smalle prominente lippen domineert.
Het gladde, glanzende patina grenst aan resten die met lichte pigmenten zijn ingelegd.
Inheemse restauratie aan de top.
De Bambara , Bamana , komen voor in centraal en zuidelijk Mali. De naam betekent "ongelovige" en werd hun door de Moslims gegeven. Zij behoren tot de grote Mande groep, net als de Soninke en Malinke. Animisten, zij geloven ook in het bestaan van een scheppergod die in het algemeen Ngala wordt genoemd en 266 heilige attributen heeft.
Zijn bestaan bestaat naast dat van een andere ...


Zie het blad

Verkocht

Dogon Kruk
Tribale kunst > Krukken, palaverstoel, troon > Dogon Kruk

Gereduceerde versie voor deze oude Dogon kruk ondersteund door vier geometrische figuren die de mythische voorouder Nommo belichamen. De contouren van de platte, ovale zitting zijn gegraveerd met symbolische lineaire motieven. Grote metalen nietjes werden gebruikt om de structuur te consolideren. Fluweelachtige matte patina, schaafwonden. Scheuren.
De Dogon zijn een volk dat bekend staat om hun kosmogonie, hun esoterie, hun mythen en legendes. Hun bevolking wordt geschat op ongeveer 300.000 zielen die leven in het zuidwesten van de Niger-lus in de Mopti-regio van Mali (Bandiagara, Koro, Banka), in de buurt van Douentza en een deel van het noorden van Burkina (noordwesten van Ouahigouya). De dorpen liggen vaak bovenop de puinhelling aan de kant van de heuvels, volgens een unieke ...


Zie het blad

490,00

Kongo Vili Nkisi Nkondi standbeeld
Tribale kunst > De fetisj, bron van alle mystieke vragen. > Vili standbeeld

De tribale fetisjen van het Kongo-koninkrijk hebben een magische lading die over het algemeen op de buik is ondergebracht in een afgesloten holte. De blik bezet met donkere pupillen wordt geassocieerd met extra lucide vermogens. erosies.
De nganga , tovenaars maar ook genezers, waren verantwoordelijk voor religieuze activiteiten en bemiddeling met de God genaamd Nzambi door middel van dit type figuur, meestal gewijde antropomorfe tribale sculpturen, genaamd i>nkisi.
Bij de Kongo was de nganga verantwoordelijk voor rituelen door een spirituele kracht te activeren met een nkondi (mv. nkissi). De term nkisi werd toen gebruikt om de begrippen "heilig" of "goddelijk" aan te duiden. De meest invloedrijke categorie van "minkisi kongo" bestond uit instrumenten om regionale ...


Zie het blad

780,00

Mumuye Sukuru schouder masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Mumuye masker

Geflankeerd door een hoofd met een kuif en ruime oren, is dit zogenaamde schoudermasker ontworpen in een boog. Aan een van de wanden is een spiegel ingebed. Glanzende donkere patina onder een kleilaag. Scheuren en schaafwonden.
Ten zuiden van de Benoué-rivier, in een moeilijk toegankelijke regio die hen tot 1950 isoleerde, liggen de Mumuye, die zijn georganiseerd in familiegroepen die dola worden genoemd. Dit type masker wordt gevonden in de noordwestelijke regio van het midden van Benoué, van de Kona Jukun tot de Mumuye en tot aan de Wurkun-populaties. De 100.000 sprekers van de Adamawa-taal vormen een groep genaamd Mumuye en zijn gegroepeerd in dorpen, dola, verdeeld in twee groepen: die van vuur (tjokwa) met betrekking tot bloed en de kleur rood, bewakers van de cultus ...


Zie het blad

750,00

Deblé Senoufo "stamper" standbeeld
Verkocht artikel
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Senufo standbeeld

Een langwerpig gezicht, een sierlijke hals en armen, een smalle buste, benen die wegzakken in een ronde basis, en een plechtige houding. Deze vrouwenfiguur met fijne littekens draagt ook een talisman die de invloed van de Islam verraadt.
Mooi afgesleten bruin patina, uitdrogingsscheurtjes. De Senoufos, de naam die de Franse kolonisten aan hen gaven, zijn voornamelijk boeren die verspreid zijn over Mali, Ivoorkust en Burkina Faso. De Senufo-dorpen worden bestuurd door raden van ouderen, onder leiding van een gekozen opperhoofd. Ze worden geregeerd door matrilineaire tradities en bestaan uit clusters van woningen die katiolo worden genoemd. Elk van hen heeft zijn eigen Poro vereniging die jonge jongens vanaf de leeftijd van zeven jaar inwijdt in een opeenvolging van drie ...

Fang Nlo Byeri reliekschrijn hoofd
Verkocht artikel
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Fang hoofd

Reliekschrijn met de kenmerken van de Ntumu-stijl van de regio's tussen Gabon, Kameroen en Equatoriaal-Guinea. Koperachtig metaal verbetert de kenmerken, meerdere draaimomenten omringen de nek. Rituele verwijderingen kwamen vaak voor uit sculpturen van dit type. Satijn gouden patina, geërodeerde plekken.
Onder de Fang van Kameroen en Gabon heeft elke familie een "Byeri", of reliekschrijn, waarin de botten van de voorouders worden bewaard. Deze dozen werden bewaakt door de oudste man van het dorp, de "esa". De reliekschrijnkisten werden bekroond door een standbeeld of een hoofd dat fungeerde als bewaker van de "byeri" -dozen. Deze werden in een donkere hoek van de hut bewaard en waren bedoeld om kwade invloeden op iemand anders af te leiden. Ze werden ook gebruikt tijdens ...

Fragment van een Yoruba paal
Tribale kunst > Poteaux, Dogon, Lobi, Sogho, Oron, Toguna > Yoruba paal

Verandapilaar bestaande uit gebeeldhouwde figuren: een moederfiguur die een van de vele vrouwelijke godinnen belichaamt, de aardgodin Onilé ("eigenaar van het huis"), garant voor een lang leven, vrede en hulpbronnen, en verbonden met de machtige Ogboni-samenleving onder deYoruba Egba en Ijebu. Ze kon ook symbool staan ​​voor Orunmila, de godin van de waarzeggerij. Ze wordt vereerd door leden van de machtige Ogboni, of Osugbo, Justice Society. De onderste figuur roept Esu of Eshu op.
Polychroom patina, erosies.
De koninkrijken van Oyo en Ijebu ontstonden na het verdwijnen van de Ifé-beschaving en vormen nog steeds de basis van de politieke structuur van de Yoruba. De Oyo creëerden twee culten rond de Egungun- en Sango-gemeenschappen, nog steeds actief, die hun goden, de ...


Zie het blad

450,00

Songye Nkishi Janiform Fetisj
Verkocht artikel
Tribale kunst > De fetisj, bron van alle mystieke vragen. > Songye standbeeld

Deze traditionele Afrikaanse fetisj, gebeeldhouwd in dicht hout, de magische lading die in de tophoorn zit, biedt twee tegenovergestelde gezichten die de kifwebe van het Afrikaanse masker nabootsen. Hoewel dit beeld ongebruikelijke details heeft, kenmerkt de structuur de klassieke Songye-sculptuur.
Glanzend donker patina. Uitdrogingsscheuren.
De fetisj Songye, magische sculptuur Nkisi, nkishi (mv mankishi), speelt de rol van bemiddelaar tussen goden en mensen. De grote exemplaren zijn het collectieve bezit van een heel dorp, de meer bescheiden figuren zijn voorbehouden aan individueel of familiaal gebruik.
In de 16e eeuw migreerden de Songyes vanuit de Shaba-regio om zich te vestigen in Kasai, Katanga en Zuid-Kivu. Hun samenleving is patriarchaal georganiseerd. Hun ...


Zie het blad

Verkocht

Gu Gouro masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Gouro masker

Afrikaans Gouro masker uit centraal Ivoorkust.
Tussen omgezoomde oren zijn vrouwelijke trekken, waarvan de glimlach de bovenste rij tanden onthult, in felle kleuren geschilderd. Een elegant, plat accessoire, versierd met gebeeldhouwde patronen in reliëf, verfraait het gevlochten kapsel. Dankzij vakkundige modellering valt het realisme van de uitdrukking op. Kleine erosies en ongelukken.

Onder de groep Mande uit het zuiden, in het centrum van Ivoorkust, aan de oevers van de Bandama, zijn de Gouro georganiseerd in geslachten, en vormen de westelijke buren van de Baoulé die verschillende kenmerken aan hun creaties hebben ontleend. Animisten gebruiken sinds de jaren vijftig een familie van maskers die verband houden met de Zaouli-dans. Net als de Afrikaanse ...


Zie het blad

1580,00

Guro hoedenmasker, Guro
Verkocht artikel
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Guro-masker

Masker van bescheiden formaat, gevat in een vlechtwerkstructuur. De laatste heeft gebogen randen. Deze compositie werd daarom gedragen als een hoed, vastgemaakt op het hoofd, waarbij het masker bij elke helling van de danser zichtbaar was voor het publiek. Briljante polychromie.
Onder de groep Mande uit het zuiden, in het centrum van Ivoorkust, aan de oevers van de Bandama, zijn de Gouro georganiseerd in geslachten, en vormen de westelijke buren van de Baoulé die verschillende kenmerken leenden van hun Afrikaanse tribale kunstcreaties. Animisten gebruiken sinds de jaren vijftig een familie van maskers die verband houden met de Zaouli-dans. Inderdaad, net als de Afrikaanse Goli-maskers van de Baoulé, wordt de set Guro-maskers, die betrekking hebben op de genieën van de natuur, ...


Zie het blad

Verkocht

Koro Gbene antropomorfe beker
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Koro beker

Sculptuur van een voorouder met een expressief gezicht. De uitgeholde buik was bedoeld om drankjes te bevatten tijdens rituele ceremonies. Oppervlak bedekt met een dikke satijnen patina, filmachtig, gedeeltelijk afbladderend. Interne heldere (palmolie?) residuen.

Volgens sommige auteurs dronken daar twee mensen tegelijkertijd. (Arts of Nigeria, A. Lebas)
In het noordelijke deel van het binnenland van Nigeria vestigden zich de Koro, naast de Waja, Mama, Hausa en Dakakari. Ze staan ​​vooral bekend om hun maskers die zijn versierd met rode abrus-zaden die de voorouders belichamen. Ze gebruiken dit soort rituele offerbekers ook bij begrafenissen, tijdens offers en gemaskerde ceremonies.


Zie het blad

340,00

Beeldje Ewe Venovi
Verkocht artikel
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Beeldje Ewe

Een Togolese versie van de ibedji fetish beeldjes van de Yoruba van Nigeria, de vrouwelijke figuur gesneden uit licht hout heeft afgeronde volumes en een eivormige gezicht met uitstekende ogen. De armen met gedigitaliseerde butns zijn verspreid van de buste, en de voeten, waarvan er een ontbreekt, zijn zwart. Honing glanzende patina. ex. collectie van de schilder ' a href'U'0022http://wiki.ibb.town/Karl-Heinz_Engstfeld" Karl Heinz Engstfeld en ' een doel ' _blank ' href'https://///'-' Ruth Engstfeld-Schremper , Glazier artiest. De ooi beschouwen de geboorte van een tweeling genaamd Venavi (of Venovi) als een gelukkig voorteken. Zij moeten gelijkelijk en eerlijk worden behandeld. Bijvoorbeeld, beide zullen worden gevoed en gewassen op hetzelfde moment en zal dezelfde kleren te ...


Zie het blad

Verkocht

Punu Okuyi masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Punu masker

Een uitgemergeld gezicht, met gebogen, bolvormige oogleden en een mond die de tanden onthult, onderscheidt dit punu-masker dat een bejaarde afbeeldt. Een verrassende hoofdtooi, stralend rond het voorhoofd, ontwikkelt zich tot kwartjes. De traditionele scarificaties zijn uitgesneden in sterke projectie. (ontbreekt aan een uiteinde van een van de schelpen) Fluweelachtige matte patina.

De witte maskers van Gabon, itengi, (mv. bitengi) werden geassocieerd met de verschillende geheime genootschappen van Gabon, waaronder de Bwiti, Bwete en de Mwiri ("leiden"), de laatste variërend in verschillende niveaus van inwijding, waartoe alle Punu-mannen behoorden, en wiens embleem de kaaiman was (vandaar voor sommigen het saurische schaalmotief). Deze machtige geheime genootschappen, die ...


Zie het blad

650,00

Gurunsi Nuna masker met verticale plank
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Gurunsi masker

Onder de Gurunsi zijn de Lela, Winiama, Nuna en Nunuma de belangrijkste maskersnijders. Ze beïnvloedden de stijl en betekenis van de maskers van hun buren Mossi en Bwa. Verschillende dieren kunnen worden vertegenwoordigd: buffel, antilope, wrattenzwijn, hyena, neushoornvogel, slang en krokodil en hun gecombineerde attributen. De plaat wordt verlengd door een gestileerd vogelmasker met een rechthoekige gespleten snavel. Geometrische patronen hebben een symbolische betekenis.
Krokante matte patina, plaatselijk geschuurd. Uitdrogingsscheuren.
Deze maskers, spirits of the bush, werden tijdens rituele dansen door de dorpsbewoners gedragen, volledig verborgen onder kleding van plantenvezels. Het ritueel was om vruchtbaarheid en welvaart in het dorp te brengen, op voorwaarde dat ...

Nuna Gurunsi Masker
Verkocht artikel
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Masque Gurunsi

Gecombineerd met de magische kracht van de calao, combineert dit Gurunsi tribalmasker versierd met geometrische patronen een bifid snavel met een rechthoekig paneel gemarkeerd met een kruisvormig reliëfpatroon aan de bovenkant. Witte, bordeaux rode en zwarte klei polychromy.
Deze bolvormige Afrikaanse maskers, die geesten uit de bush afbeelden, kwamen naar buiten tijdens rituele dansen en werden gedragen door dorpsleden die vollange plantenvezeloutfits droegen. Het ritueel was om vruchtbaarheid en welvaart te brengen aan het dorp, op voorwaarde dat het goed was bereikt. Deze maskers werden ook gebruikt tijdens begrafenis ceremonies van notabelen, om passages van initiatie rangen of gewoon voor entertainment te vieren. Het was tijdens een twee weken durende inwijding dat jonge ...


Zie het blad

Verkocht

Eshu, Esu, Yoruba altaar figuur
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Yoruba standbeeld

Figuur "Esu, Eshu", of "Ogo Elegba", goddelijke boodschapper van het Yoruba-pantheon, bemiddelaar tussen mensen en de God Olodumare, verondersteld voordelen en straffen te verlenen, en het evenwicht van de schepping te garanderen door middel van offers, offers en plengoffers die aan hem worden toegediend . Hij is Legba in Fon voodoo. Het karakteristieke kapsel symboliseert vruchtbaarheid en energie. Deze gebeeldhouwde figuren weerspiegelen de iconografie van stamkunst Yoruba. Lokaal afgebroken bordeaux/groen patina. Erosies, beschadigde basis.
De Yoruba, meer dan 20 miljoen, bezetten het zuidwesten van Nigeria en de centrale en zuidoostelijke regio van Benin onder de naam Nago. De koninkrijken van Oyo en Ijebu ontstonden na het verdwijnen van de Ifé-beschaving en vormen nog ...


Zie het blad

490,00

Fang Ngil Groot helmmasker
Verkocht artikel
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Fang masker

Dit Afrikaanse Fang-masker illustreert een van de varianten van de Fang-maskers van de Ngil, dat wil zeggen een uitgestrekt gezicht waarin de assertieve gelaatstrekken een strenge fysionomie geven. De neus is lang en trekt de aandacht naar een brede mond met samengeknepen lippen. Oppervlak bedekt met kaolien. De littekens zijn geaccentueerd met rode oker.
Het verschijnen van deze maskers, meestal bedekt met kaolien (de witte kleur roept de kracht van de voorouders op), midden in de nacht, kon angst inboezemen. Dit type masker werd gebruikt door de Ngil-mannetjesgemeenschap, die vandaag niet meer bestaat. Dit geheime genootschap was belast met inwijdingen en bestreed hekserij. De ngil was een zuiverend vuurritueel gesymboliseerd door de gorilla. De dragers van deze ...


Zie het blad

Verkocht

Kongo Nkandi kiditu Kruisbeeld
Tribale kunst > Gebruikelijke voorwerpen, dozen, weefgetouw katrollen > Kongo Kruisbeeld

Belgische Afrikaanse tribale kunstcollectie.
Onder de Kongo-leiders nam aan het einde van de 19e en het begin van de 20e eeuw het kruisbeeld de plaats in, onder de voornamelijk regalia, van een symbool van de macht van het gezag. Een ceremonie tijdens de inhuldiging van het opperhoofd vereiste dat de toekomstige leider tijdens een gecodificeerd ritueel uit de handen van een hoogwaardigheidsbekleder een nkangi kiditu ontving. Dit machtskenmerk, geïnspireerd op oude christelijke kruisbeelden die in de 16e eeuw door de Portugezen werden geïmporteerd, zou ook een therapeutische functie kunnen hebben en, naast verschillende toepassingen, kunnen worden gebruikt tijdens begrafenisceremonies waarbij het object werd onderworpen aan plengoffers. of palmwijn. Hoogte op voet: 28 cm. Het kruis ...


Zie het blad

390,00





Laatste items die je hebt bekeken:
Tribale kunst  -  Parijs - Brussel - Londen

© 2022 - Digital Consult SPRL

Essentiel Galerie SPRL
73A Rue de Tournai - 7333 Tertre - Belgique
+32 (0)65.529.100
visa Master CardPaypal