Tribal Art, online verkoop van tribale kunst, primitieve kunst en primitieve kunst

Uitzonderlijke tribale kunst - ontdek onze tribale kunstwerken

Art tribal africain

Tribal kunst expertise tot uw dienst

Elk van de op deze site gepresenteerde werken van tribale kunst is afkomstig uit Europese en Amerikaanse collecties. Alle, na expertise, zijn vergezeld van een certificaat van echtheid, en kunnen de mooiste collecties van Afrikaanse kunst integreren.

Een permanente tentoonstelling

De permanente tentoonstelling "Als de primitieve kunsten zich uiten", die op 1 juni 2019 van start gaat, wordt u van maandag tot zaterdag voorgesteld in de lokalen van Essentiel Galerie, om u een grote verscheidenheid aan regelmatig vernieuwde voorwerpen te laten ontdekken: Rue de Tournai 73 7333 Tertre in België. Telefoon: +32 65 529 100.

Prijzen

Dankzij onze vijfendertig jaar ervaring in tribale kunst, doen wij ons uiterste best om u kwaliteitsvoorwerpen te garanderen tegen concurrerende prijzen.


U bent antiquair, galeriehouder, winkelier, decorateur, aarzel niet om contact met ons op te nemen. We kopen collecties Afrikaanse kunst !

Laatste Tribal kunstwerken

Punu Trommel
Tribale kunst > Muziekinstrumenten, djembe, tam tam > Punu Trommel

Trommels worden in Afrika niet alleen gebruikt om boodschappen over te brengen, maar ook door de toverdokter tijdens rituele ceremonies. Dit type spleettrommel is versierd met een gebeeldhouwde kop en heeft twee stokken in de klankkast.
Glanzend donkerbruin patina, lichte slijtage.
De Punu zijn een Bantu-volk uit Centraal-Afrika, voornamelijk gevestigd in het zuiden van Gabon, ook in de Republiek Congo in de Niari-regio. Ze leven in onafhankelijke dorpen verdeeld in clans en families. Sociale cohesie wordt verzekerd door de Moukouji-samenleving, wiens essentiële rol het is om de boze geesten van het bos te onderwerpen. Binnen dezelfde groep genaamd Shira, de Lumbu, Loumbu, Balumbu, gevestigd in het kustgedeelte van Gabon, en in de Republiek Congo, bewaren de botten van hun ...


Zie het blad

380,00

Zimba Fetisj
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Zimba Fetisj

Zeldzame zimba dierenfiguur voorstellende een gorilla. Voor de Babembe en de Zimba zou de gorilla een gave van waarzeggerij hebben in een derde oog, in zijn schedel, waardoor hij het verleden zou kunnen kennen.
Chocolade satijn patina. Oude scheuren, kleine ongelukjes.
De Zimba, ook wel Binja genoemd, zijn naaste buren van de Lega in de regio Pangi en Shabunda in de DRC. Onder voorbehoud van Lega-invloed, delen ze enkele institutionele overeenkomsten met de Lega en de Luba. Of ze nu in het bos of op de savanne leven, de symboliek van hun kunst en de rituelen worden geassocieerd met de jacht die van groot belang is. Net als de Lega draait het centrum van hun systeem om een ​​instelling vergelijkbaar met die van de Bwami, genaamd bukota, mpunzu of nsubi.


Zie het blad

390,00

Bwami Lega Bilondo ketting
Tribale kunst > Juwelen, sieraden > Collier League

Een prestigieuze badge van een geïnitieerd lid van de Bwami, deze ketting, die dagelijks werd gedragen, bevat bilondo objecten openbaar met vermelding van de status bereikt door de houder. Als de niet-ingewijden leest bepaalde tekenen, zal de volgeling begrijpen meer diep de symboliek van het dragen van dit of dat accessoire.
De ketting bestaat uit gesneden houten kralen en bottanden, hoorn, talisman in de vorm van een miniatuurmasker in ivoor, cauri en parel.
Na hun uittocht uit Oeganda in de 17e eeuw vestigde de Lega zich op de westelijke oever van de Lualaba rivier in de DRC. Ook bekend als Warega, deze individuen leven in zelfstandige dorpen omringd door palissades, meestal op de top van heuvels. De rol van het opperhoofd, kindi , wordt gehouden door de oudste man van de ...


Zie het blad

Doe een bod.

780,00

Lega Masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Lega Masker

Dit in een rond volume gesneden masker wordt gebruikt tijdens de inwijdingsrituelen van het Bwami-genootschap. Dit staat open voor zowel mannen als vrouwen. Het behalen van een cijfer duidde op het verwerven van een bepaalde individuele wijsheid en moraliteit.
Satijnen patina, resten van kaolien. erosies. Hoogte op voet: 37 cm.
Binnen de Léga organiseerde de Bwami samenleving, open voor mannen en vrouwen, het sociale en politieke leven. Er waren tot zeven niveaus van inwijding, elk geassocieerd met emblemen. Na hun uittocht uit Oeganda in de 17e eeuw vestigden de Lega zich op de westelijke oever van de Lualaba-rivier in de DRC. Maatschappelijke erkenning en autoriteit moesten individueel verdiend worden: de chef had zijn selectie te danken aan zijn hart (mutima), goed ...


Zie het blad

490,00

Sango Reliekschrijn
Tribale kunst > Relikwieën in hout, in koper > Sango Reliekschrijn

In tegenstelling tot de relatief platte kota-voorouderbeelden, draagt ​​dit gedeeltelijk met metaal beklede beeld een groot hoofd met een prominent voorhoofd, omlijst door cilindrische oren. Het geërodeerde deel wordt ondersteund door een metalen voet.
Deze rituele sculptuur, bekleed met metalen platen volgens de kota-traditie, vormt een gestileerde afbeelding van de voorouder, een wapen ook voor de clan, en onderscheidt zich over het algemeen door de vorm van de hoofdtooi, die varieert naargelang de regio. De Kota bewonen het oostelijke deel van Gabon, dat rijk is aan ijzererts, en sommige in de Republiek Congo. De smid maakte naast houtsnijwerk ook gereedschappen voor landbouwwerkzaamheden en rituele wapens. De sculpturen die de rol speelden van "medium" tussen de levenden en ...


Zie het blad

650,00

Yoruba scepter
Tribale kunst > Houten ruiter, brons, Yoruba, Dogon > Yoruba scepter

Een figuur van een ruiter, gebeeldhouwd in de ronde, overwint de Yoruba Sango-achtige staf. Het verheerlijkt een vergoddelijkte voorouder. De paarden, zeldzaam in de regio, waren ook een prestigeattribuut dat was voorbehouden aan de adel en de vorsten. Gecentreerd op de verering van zijn goden, of orisà , is de Yoruba-religie gebaseerd op artistieke sculpturen met gecodeerde berichten (aroko). Ze zijn ontworpen door de beeldhouwers op verzoek van de volgelingen, waarzeggers en hun opdrachtgevers, deze geesten zouden tussenbeide komen bij de oppergod Olodumare. Afgebroken polychromie, semi-satijn patina.
Hoogte op voet: 74 cm.
De Yoruba, met meer dan 20 miljoen inwoners, bezetten het zuidwesten van Nigeria en de centrale en zuidoostelijke regio Benin onder de naam Nago. Ze ...


Zie het blad

390,00

Yaka Vliegenmepper
Tribale kunst > Vliegenmepper, koninklijke scepter, voorwerp van macht > Yaka Vliegenmepper

Deze vliegenmepper is een prestigieus object en heeft een fijn gebeiteld "yiteke"-miniatuur dat als talisman fungeert. De figuur wordt verlengd door een handvat waaraan een koord is vastgemaakt, waarmee het paardenhaar en de vacht die de zweep vormt, worden vastgemaakt. Glanzend bruin patina.

Hiërarchisch en autoritair, bestaande uit formidabele krijgers, werd de Yaka-samenleving geregeerd door lijnleiders met het recht op leven en dood over hun onderdanen. De jacht en het prestige dat daaruit voortvloeit, zijn tegenwoordig voor de Yaka de aanleiding om de voorouders op te roepen en hun toevlucht te nemen tot rituelen met behulp van charmes. De initiatiemaatschappij van jongeren is de n-khanda, gevonden in de oostelijke Kongo (Chokwe, Luba, enz.), en die verschillende ...


Zie het blad

290,00

OviMbundu Standbeeld
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > OviMbundu Standbeeld

Afrikaans beeldhouwwerk van een jonge OviMbundu-vrouw die doorgaans gewijd is aan de vrouwelijke initiatierituelen van jonge nyaneka-meisjes die het efuko-ritueel volgen, in verband met vruchtbaarheid of waarzeggerij . Bruin satijn patina, droogtescheuren, veranderingen.
Het is op het Benguela-plateau in Angola dat de Ovimbudu, Ovimbundu al eeuwenlang bestaat uit boeren en fokkers. Ze vormen de grootste etnische groep in Angola en behoren tot Bantu-sprekers, zoals Nyaneka, Handa, Nkhumbi en andere groepen uit de regio van Huila of Wila. Hun beelden van licht hout zijn relatief ingetogen.

Ref. : "Zwarte Afrikaanse tribale kunst" ed. Assouline; "Schatten van Afrika" ​​Museum van Tervuren.


Zie het blad

390,00

Dogon-masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Dogon-masker

Onder de reeks Afrikaanse maskers die bij de Dogon worden vermeld, wordt dit voorbeeld van een klassieke geometrische structuur in de hoogte uitgebreid met een plat uitsteeksel. Mooie patina van korrelig en geschuurd gebruik. Uitdrogingsscheuren.
De Dogon mensen staan ​​bekend in de Afrikaanse tribale kunst vanwege de mythen en overtuigingen met betrekking tot hun kosmogonie.
De bevolking wordt geschat op ongeveer 300.000 zielen die leven in het zuidwesten van de Niger-lus in de Mopti-regio van Mali (Bandiagara, Koro, Banka), in de buurt van Douentza en een deel van het noorden van Burkina (noordwesten van Ouahigouya). beroemd van hun maskers zijn de Kanaga, Sirigé, Satimbé, Walu. De meeste worden gebruikt door besneden ingewijden van de Awa samenleving, tijdens ...


Zie het blad

680,00

Groot Baga Banda masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Baga masker

Spectaculair Afrikaans masker dat werd gebruikt voor beschermende doeleinden, het werd ooit gebruikt door ingewijden van mannelijke geheime genootschappen tijdens hun inwijdingsrituelen en hun begrafenissen. Hij moest ook besneden jongeren beschermen tegen kwade invloeden. Dit masker danst door alle houdingen van de afgebeelde dieren na te bootsen. Krachtig masker, hybride van slang, gazelle, kameleon en krokodil, bedoeld om te communiceren met de geesten van het bos, het werd schuin op het hoofd gedragen. Lokaal afgesleten matte polychromie. Slijtage, scheuren, lichte gebreken.
Vermengd met de Nalu en de Landuman, leven de Baga langs de kusten van Guinee-Bissau in moerassen die zes maanden per jaar worden overstroomd. Ze geloven in een scheppende god genaamd Nagu , Naku , die ...


Zie het blad

Doe een bod.

1850,00

Tschokwe Chibinda Ilunga standbeeld
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Chokwe standbeeld

Dit met vaardigheid gebeeldhouwde werk verheerlijkt de voorouder en mythische grondlegger van de etnische groep, Chibinda Ilunga. Het opperhoofd, met overmaatse handpalmen en voeten, heeft een indrukwekkende edele hoofdtooi. Gemakkelijk herkenbaar dankzij deze ruime hoofdtooi met gebogen zijvinnen (cipenya-mutwe), een rieten frame bedekt met stof, messing, leer en kralen, had hij zijn volk de kunst van het jagen geleerd.
De hoogwaardigheidsbekleders presenteerden zich met gekruiste benen in een pak, wat bevestigd wordt door een Afrikaans spreekwoord: "De oudste die in kleermakerszit wil met respect worden begroet". volledige baan leven." ("Het Kongo-gebaar", ed. Dapper Museum)
De leider klapt in zijn handen als teken van welkom en om zijn interesse in een belangrijke zaak ...


Zie het blad

675,00

Zigua beeldje
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Zigua beeldje

Afrikaans beeldje met een klein personage in een frontale, rechte houding, ingebakerd in textiel en vervolgens bedekt met donkere, knapperige materialen.
Bij de Zigua diende dit type beeldhouwwerk als inwijdingsdrager. De Sukuma in het noorden van Tanzania gebruiken vergelijkbare cijfers.
Dit stuk tribale kunst komt uit de noordoostelijke regio van Tanzania, grenzend aan Kenia, met uitzicht op de Indische Oceaan, waar de Paré-, Shamba-, Zigua- en Mbugu-stammen leven. Een relatieve homogeniteit kenmerkt de producties van deze groepen, die herinneren aan enkele van de Madagascans en Bataks met wie ooit via maritieme handel contact had kunnen worden gelegd. Dit beeld werd waarschijnlijk gebruikt voor didactische doeleinden tijdens mannelijke inwijdingen. Ze kan ook een ...


Zie het blad

390,00

Nyamwezi polychroom masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Nyamwezi masker

Gesneden in dicht hout, vormen de kenmerken van dit masker een neutrale maar krachtige fysionomie die wordt geaccentueerd door het contrast van kleuren. Zware witgecoate oogleden vestigen de aandacht op vooruitstekende wangen en een uitstekende mond. Polychroom patina.
De Luo, Kuria, Haya en Ziba, de Kéréwé, Karagwé, Sukuma en Nyamézi zijn gevestigd in de westelijke centrale en centrale regio van Tanzania. De Nyamwezi, Nyamézi,("westerse mensen" en soms "maanmensen ") vormen de grootste groep onder de stammen die in het noorden van centraal Tanzania wonen. Hun rituele en artistieke productie, die van verschillende origine zijn, hoewel ze dezelfde culturele specificiteiten delen, vertoont bijgevolg zeer verschillende formele aspecten. De cultus van voorouders en leiders, van ...


Zie het blad

380,00

Dan Masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Dan Masker

Ex-collectie Afrikaanse kunst Mercier.
Onder de meest emblematische Afrikaanse maskers viel dit masker uit Ivoorkust op tussen de elf soorten dan-maskers (Fisher en Himmelheber) dankzij zijn uitgeholde ogen. om een ​​beter zicht mogelijk te maken. Deze maskers genaamd gunye ge "racemaskers", met een ovaal gezicht en een licht concaaf midden, werden geproduceerd onder de noordelijke Dan en waren bedoeld om deel te nemen aan race-evenementen. De zapkei grijpen in om de verspreiding van woningbranden tijdens droge seizoenen te voorkomen. Gewapend met een toverstok bedreigen ze roekeloze vrouwen en nemen ze een voorwerp in beslag als boete.
Hoogte op voet: 37 cm.
Een amusementsmasker voor de bevolking van Dan-boeren in het noordwesten van Ivoorkust, bekend als Yacouba, ...


Zie het blad

650,00

Tschokwe Kan
Tribale kunst > Potten, kruiken, amforen djenné, bambara, matakam > Tschokwe Kan


Onder de Afrikaanse regalia roept dit prestigieuze object de bescherming van de geesten van de voorouders op dankzij de figuren die in hoog reliëf zijn gesneden. Ondersteund door een krokodil, wordt een diep dekselvat bekroond door figuren die rug aan rug zitten. Bruin patina ingewreven met kaolien. Lichte uitdrogingsscheurtjes. erosies.
De Tschokwe, van de Bantu-cultuur, hadden zich gevestigd in het oosten van Angola, maar ook in Congo en Zambia. Na verschillende allianties vermengden ze zich met de Lunda die hen leerde jagen. Hun sociale organisatie straalde ook af op de Tschokwe-samenleving. De Tschokwe domineerden uiteindelijk de Lunda, waarvan het koninkrijk aan het einde van de 19e eeuw werd ontmanteld. Olifanten in de regio werden gejaagd voor vlees, maar ook voor ivoor ...


Zie het blad

480,00

Hopi Masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Hopi Masker

Ex-Frans-Amerikaanse kunstcollectie.
Getuigen van de tradities van de Hopi-indianen in Arizona, de gebeeldhouwde Katsinam-objecten (lied. Kachina) worden uitgedrukt tijdens traditionele dansen ter begeleiding van de jaarlijkse festivals ten gunste van de regen. Dit masker van het Hopi-type, geflankeerd door verrassende oren en een uitstekende "snavel", is gekerfd met rechthoekige pupillen die zwart zijn onderstreept. De tinten zouden de aard van de vertegenwoordigde geest aangeven. De patina is mat, fluweelachtig, schaafwonden en kleine ongelukjes.


Zie het blad

780,00

Baoule Masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Baoule Masker

Afrikaans masker van "gereduceerd formaat, bedoeld voor amusementsceremonies en dat daarom, volgens de Baule-traditie, door vrouwen kan worden gezien. De strepen van het kapsel stellen vlechten voor, de traditionele scarificaties die "ngole" worden genoemd, onderstrepen onderscheidende kenmerken. Afgebroken mat patina.
Hoogte op voet: 36 cm.
Deze portretmaskers van de Baoulé, Kpwan, die deel uitmaken van een van de oudste artistieke tradities van Baoulé en vaak een geïdealiseerd karakter vertegenwoordigen, hebben de bijzonderheid dat ze verschijnen aan het einde van entertainmentdansceremonies. Deze worden genoemd, afhankelijk van de regio's, bedwo, ngblo, mblo, adjussu, enz... Elk van deze maskers onderscheidt zich door de kapsels, de locatie en de keuze van scarificaties, ...


Zie het blad

380,00



Bekijk meer artikelen

Laatste items die je hebt bekeken:
Tribale kunst  -  Parijs - Brussel - Londen

© 2023 - Digital Consult SPRL

Essentiel Galerie SPRL
73A Rue de Tournai - 7333 Tertre - Belgique
+32 (0)65.529.100
visa Master CardPaypal