Tribal Art, online verkoop van tribale kunst, primitieve kunst en primitieve kunst

Uitzonderlijke tribale kunst - ontdek onze tribale kunstwerken

Art tribal africain

Tribal kunst expertise tot uw dienst

Elk van de op deze site gepresenteerde werken van tribale kunst is afkomstig uit Europese en Amerikaanse collecties. Alle, na expertise, zijn vergezeld van een certificaat van echtheid, en kunnen de mooiste collecties van Afrikaanse kunst integreren.

Een permanente tentoonstelling

De permanente tentoonstelling "Als de primitieve kunsten zich uiten", die op 1 juni 2019 van start gaat, wordt u van maandag tot zaterdag voorgesteld in de lokalen van Essentiel Galerie, om u een grote verscheidenheid aan regelmatig vernieuwde voorwerpen te laten ontdekken: Rue de Tournai 73 7333 Tertre in België. Telefoon: +32 65 529 100.

Prijzen

Dankzij onze vijfendertig jaar ervaring in tribale kunst, doen wij ons uiterste best om u kwaliteitsvoorwerpen te garanderen tegen concurrerende prijzen.


U bent antiquair, galeriehouder, winkelier, decorateur, aarzel niet om contact met ons op te nemen. We kopen collecties Afrikaanse kunst !

Laatste Tribal kunstwerken

Epa Yoruba Ekiti masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Yoruba masker

De Ekiti van het noordoostelijke deel van de Yoruba regio gebruiken Afrikaanse maskers polychrome heaumes die geassocieerd worden met de Epa-cultus en die de welvaart van de gemeenschap illustreren.
Ze verschijnen bij begrafenissen of overgangsrituelen.
De basis van het Janiform masker, ikoko genaamd, wordt bekroond door een dienblad waarop een vrouwelijke figuur knielt, omringd door miniatuur onderwerpen. De vrijlating van deze maskers, die door hun eigenaars zullen zijn beschilderd, vindt om de twee jaar plaats. Ondanks het gewicht van de maskers, voeren de dansers spectaculaire acrobatische vertoningen op. Men gelooft ook dat deze ceremonies de vruchtbaarheid verhogen.
Korrelig polychroom patina, schaafplekken en uitdrogingsscheurtjes. De Yoruba, meer dan 20 ...


Zie het blad

490,00

Tikar moederschap
Tribale kunst > Kraamafdeling van hout, bronzen beeld > Tikar moederschap

Ex collectie Franse Afrikaanse tribale kunst.
Typische voorstelling van een moederschap volgens de canons van de Tikar kunst.
Zittend op een koninklijk krukje, houdt ze twee kinderen op haar schoot.
Van hoge afkomst, is zij rijkelijk versierd met juwelen, halskettingen en armbanden om haar hals en polsen.
De hoofdtooi is zeer uitgebreid en vele rituele littekens bedekken haar buik.
De zitting van de kruk is sterk bewerkt en rust op een kariatidenvoet met vijf letters.
De stammen die in de Graslanden in het noordwesten van Kameroen leven, maken deel uit van de Tikar-volken, die in het Bafut-koninkrijk in verschillende onafhankelijke koninkrijken zijn verdeeld. De structuur van het koninkrijk bestaat uit een groot stamhoofdschap onderverdeeld ...


Zie het blad

1250,00

Mossi Masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Mossi Masker

Afrikaans zoömorfisch masker, gedragen op het hoofd. Dit masker verwijst naar de antilope. Polychrome decoratieve motieven.
Mat patina, schaaf- en droogscheuren.
De Afrikaanse kunst sculpturen van de Bobo, Bwa, Kurumba en Mossi, die in Burkina Faso wonen, nemen en combineren vaak gestileerde elementen ontleend aan mensen, dieren of zelfs insecten. Aangenomen wordt dat het de geesten van de natuur zijn die het welzijn en de welvaart van een individu bepalen, en tegenspoed zal worden gezien als het resultaat van het verwaarlozen van collectieve rituelen. Het is daarom tijdens verschillende vieringen dat het masker een natuurgeest of die van een voorouder verpersoonlijkt om het dagelijks leven van leden van de etnische groep te beïnvloeden. Ze lijken de overledene te eren ...


Zie het blad

750,00

Luguru Troon
Tribale kunst > Krukken, palaverstoel, troon > Luguru Troon

Voormalige prestigieuze antropomorfe zetel. Traditionele patronen worden afwisselend in het oppervlak gebeiteld. De pupillen van de proefpersoon waren oorspronkelijk ingelegd met parels. De ronde zitting is licht concaaf, ondersteund door een opengewerkte basis. Genuanceerd bruin patina, erosies en slijtage door gebruik.
In de zuidelijke kuststreek van Tanzania, rond Dar-es-Salaam, produceerde een relatief homogene groep de meeste artistieke producties. Het omvat het Swahili, Kaguru, Doé, Kwéré, Luguru, Zaramo, Kami. Onder deze bevolkingsgroepen zijn de zetels tronen die bedoeld zijn voor de hoofden van geslachten, die elk onder de bescherming staan ​​van een beschermgeest. Deze krukken werden apart gezet in heiligdommen genaamd kolelo, bewaakt door priesters.


Zie het blad

750,00

Mumuye Standbeeld
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Mumuye Standbeeld

Slank gezicht geflankeerd door enorme rechthoekige oorbellen, die de blik uitnodigen naar de schouders die de zuilvormige buste als een sjaal draperen. De asymmetrie van lang gebogen armen geeft de illusie van dynamiek. De omzoomde heupen hangen over de evenwijdige vlakken van ingekeepte benen. Erosies en scheuren. Glanzend zwarte patina.
De beeldhouwwerken die afkomstig zijn uit de noordwestelijke regio van het midden van Benoué, van de Kona Jukun tot de Mumuye en tot aan de Wurkun-populaties, onderscheiden zich door een relatieve afwezigheid van versiering en een verfijnde stilering. De 100.000 Adamawa-taalsprekers vormen een groep genaamd Mumuye en zijn gegroepeerd in dorpen, dola, verdeeld in twee groepen: die van vuur (tjokwa) met betrekking tot bloed en de kleur rood, ...


Zie het blad

1280,00

Nkisi Hond
Tribale kunst > De fetisj, bron van alle mystieke vragen. > Nkisi Hond

Collectie Franse Afrikaanse tribale kunst.
Uitzonderlijke Afrikaanse dierenfiguur Nkisi (mv. mankishi ), van het type "koso", met een glazen holte die de magische lading van bishimba verbergt. De kracht van de fetisj werd verder geaccentueerd door de aanwezigheid van verschillende accessoires, zoals spijkers, koorden, botten of metaal. Bij de Kongo speelde de hond, bekend om zijn kennis van de bovennatuurlijke wereld, zijn flair en zijn visie, de rol van bemiddelaar tussen de levenden en de doden. De Vili, de Lâri, de Sûndi, de Woyo, de Bembe, de Bwende, de Yombé en de Kôngo vormden de Kôngo-groep onder leiding van koning Ntotela. Hun koninkrijk bereikte zijn hoogtepunt in de 16e eeuw met de handel in ivoor, koper en de slavenhandel. Met dezelfde overtuigingen en tradities ...


Zie het blad

Doe een bod.

14950,00

Ijo Masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Ijo Masker

Franse Afrikaanse tribale kunstcollectie. De identiteit van de verzamelaar en het certificaat van de gerenommeerde Brusselse galerij waar het stuk werd verworven, worden bij aankoop overhandigd.
Dit masker werd horizontaal op het hoofd gedragen. Hij eerde natuurgeesten tijdens owu maskerades. Ijo-maskers vertegenwoordigen wezens die uit de verbeelding zijn geboren en die over het algemeen verband houden met het leven in het water. Inderdaad, de Ijo-Kalabari leefden voornamelijk van de visserij en hun kleine dorpen waren gelegen in moerassige gebieden, hun kosmogonie was natuurlijk gecentreerd rond deze omgeving. Hun maskers en andere artistieke producties zijn bedoeld om de watergeesten te eren, oro voor wie offers bedoeld waren. Vissers moesten oppassen deze geesten niet te beledigen, ...


Zie het blad

Doe een bod.

2500,00

Ijo vis kuif masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Ijo masker

Lang Ijo-masker met een afbeelding van een vis. De vinnen zijn afneembaar. Gesleten polychroom patina.
De Ijo van de Nigerdelta leven voornamelijk van de visserij en de landbouw, en hun kleine dorpjes, die in moerassige gebieden ten westen van de rivier de Nun liggen, hebben hun kosmogonie natuurlijk gecentreerd rond deze omgeving. Verwijzingen naar hun krijgersverleden daarentegen zijn er in overvloed in reliekschrijnen, rituelen en gemaskerde vieringen.
Hun maskers en andere artistieke producties zijn bedoeld ter ere van de watergeesten, oru of owuamapu, die ze aanbidden en aan wie offers werden gebracht. Vissers moesten oppassen deze geesten niet te kwetsen, anders konden ze hun woede bedaren door middel van de verschillende gevaarlijke diersoorten van de regio, zoals ...


Zie het blad

480,00

Groot masker Banda Baga
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Banda masker

Spectaculaire tribale masker gebruikt voor beschermende doeleinden, het werd ooit gebruikt door de ingewijden van mannelijke geheime genootschappen tijdens hun inwijdingriten en begrafenissen. Het moest ook besneden jongeren beschermen tegen kwade invloeden. Dit masker danst door het imiteren van alle houdingen van de vertegenwoordigde dieren. Krachtige masker, hybride slang, gazelle, kameleon en krokodil, bedoeld om te communiceren met de geesten van het bos, werd het schuin gedragen op het hoofd. Baksteen rode polychromy, donkerblauw, zwart en wit. Lokaal afgebladderde matte patina. Schaafwonden, scheuren.
Mêlés in Nalu en Landuman, de Baga wonen langs de kusten van Guinee-Bissau in moerasgebieden die zes maanden per jaar overstroomd en overstroomd zijn. Ze geloven in een ...


Zie het blad

1800,00

Bénin Hoofd
Tribale kunst > Brons, cavalier, luipaard, guerrier, pirogues > Bénin Hoofd

De Afrikaanse kunst van Benin, een hofkunst die nauw verbonden is met koning Oba, dateert uit de 14e eeuw. De vele hoofden en standbeelden van bronslegering, gemaakt door de kunstenaars van Benin, waren gereserveerd voor het exclusieve gebruik van de bewoners van het koninklijk paleis en werden op altaren geplaatst die door elke nieuwe Oba werden ingewijd. Deze late, figuratieve sculptuur, die doet denken aan die gemaakt bij de dood van vorsten, reproduceert ook de "maskers-riemhangers" in ivoor. Het fijne gezicht is versierd met elementen die de koraalkralenkettingen en ornamenten van de Obas van Benin reproduceren. Dit zou koningin Benin zijn genaamd Iyoba Idia.
Na de geboorte van de toekomstige koning werd de koningin uit de macht "verwijderd" en kon ze niet langer vader worden. ...


Zie het blad

1450,00

Dogon Masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Dogon Masker

Dit uitzonderlijke Afrikaanse Dogon-masker, bekroond met slangenmotieven, werd in de jaren 1950 verzameld door een groot liefhebber van Afrikaanse kunst, de heer Arnaud, die Alain Bilot, een gerenommeerd verzamelaar van Dogon-kunst, vergezelde tijdens studieverblijven in Mali. . De gelaatstrekken in hoog reliëf, contrasterend met de blik met schuine oogleden, wijzend onder een prominent voorhoofd, geven dit Dogon-masker een zeldzame kracht. Vier slangen stijgen op, waardoor een opvallende golvende beweging ontstaat. Bruine patina, mat. Gebruikssporen en aangekoekte afzettingen van rituele zalvingen, scheuren. Hoogte op voet: 67 cm. De Dogon zijn een volk dat bekend staat om hun cultuur, hun mythen en legendes. Hun bevolking wordt geschat op ongeveer 300.000 zielen die in het zuidwesten ...


Zie het blad

650,00

Songye Fetisj
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Songye Fetisj

Zeldzaam werk, vreemd curiositeitsobject met twee hoofden op een uitgeholde buste rond een miniatuuronderwerp. Dit Afrikaanse beeld Nkisi, nkishi (mv. mankishi) van de Songye is doorboord met talloze spijkers. Verschillende metalen sieren de gezichten die doen denken aan kifwebe-maskers. Dikke zwarte patina, plaatselijk korrelig.
De Nkisi speelt de rol van bemiddelaar tussen god en mensen, onder de Songye verantwoordelijk voor bescherming tegen verschillende soorten kwaad. De grote exemplaren zijn collectief eigendom van een heel dorp en de kleinere figuren behoren tot een individu of een familie. In de 16e eeuw migreerden de Songyes vanuit de Shaba-regio om zich op de linkeroever van de Lualaba te vestigen. Hun samenleving is patriarchaal georganiseerd. Hun geschiedenis is ...


Zie het blad

790,00

Oron Standbeeld
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Oron Standbeeld

Gebeeldhouwd na de dood van een notabele om zijn gezag te verlengen, geplaatst in de vergaderzaal van de mannen, werd de figuur van de ekpu-voorouder het onderwerp van regelmatige offers in de hoop de gemeenschap te beschermen. De Oron zijn gevestigd in de regio Cross River, naast de Ibibio. De terugkerende elementen van de oron-sculpturen zijn een baard, een hoed of een ronde hoofdtooi, hoogwaardigheidsbekleders. De smalle buste wordt geleidelijk breder naar een gezwollen, cilindrische buik, gedrongen benen. Verdrogingsscheuren, erosies.


Zie het blad

650,00

Makonde masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Makonde masker

Kleinere versie van dit Afrikaanse masker Makonde dat een voorouderlijke geest belichaamt. De voorouders zouden gemaskerd terugkeren om hun tevredenheid te tonen na de inwijding. Een labret vervormt de bovenlip. De ingekraste patronen verwijzen naar de traditionele Makonde tatoeages en littekens. Satijnachtig patina.
De Makonde van Noord-Mozambique en Zuid-Tanzania droegen maskerhelmen, lipiko genaamd, tijdens inwijdingsceremonies voor jonge mannen. De Makonde vereren een voorouder, wat de overvloed aan naturalistische vrouwenbeelden verklaart. Naast de gezichtsmaskers die gedragen worden tijdens de mapiko dansen en de ngoma ceremonies die de jongeren instrueren over de vereisten van het huwelijk en het gezinsleven, vervaardigen de Makonde ook lichaamsmaskers waarop de ...


Zie het blad

380,00

Yoruba gesneden paal
Tribale kunst > Poteaux, Dogon, Lobi, Sogho, Oron, Toguna > Yoruba paal

Architecturale decoratie in Afrikaanse kunst geassocieerd met de Yoruba-cultuur.
Onder de Yoruba zijn openbare tempels, altaren of leidershutten gezegend met lateien, deuren en gebeeldhouwde pilaren, decoratieve sculpturen gewijd aan de mythische goden "orisa" en verondersteld om hun zegeningen aan te trekken. Deze paal is gesneden met een vrouwelijk motief en een personage dat op de fluit lijkt te spelen. Een polychrome matte coating accentueert de verschillende elementen van het beeld. Erosies.
Gecentreerd op de verering van zijn goden, of orisà , is de Yoruba-religie inderdaad gebaseerd op artistieke sculpturen die zijn voorzien van gecodeerde berichten ( aroko ). Ze zijn ontworpen door beeldhouwers op verzoek van volgelingen, waarzeggers en hun ...


Zie het blad

5500,00

Urhobo Masker
Tribale kunst > Afrikaanse gezichtsmaskers, tribaal masker > Urhobo Masker

De Urhobos, ten noordwesten van de rivier de Nigerdelta, vormen de belangrijkste etnische groep in de staat Delta van de 36 staten van de Federale Republiek Nigeria. Ze spreken Urhobo, een taal van de Niger-Congo-groep. Samen met de nauw verwante Isoko staan ​​ze gezamenlijk bekend als Sobo. Hun grote sculpturen die de geesten van de natuur, edjo of grondleggers van de clan voorstelden, aan wie offers werden gebracht, werden gegroepeerd in heiligdommen in de dorpen. Hun maskers belichamen de geesten van water en aarde. Dit exemplaar zou geleend zijn van de westelijke Ijo. Dit type masker, dat ook werd geassocieerd met een jong meisje (omotokpokpo), werd gebruikt tijdens de overstromingen in Niger.
Scheuren en schaafwonden.


Zie het blad

490,00

Lobi Standbeeld
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Lobi Standbeeld

Dit Afrikaanse Lobi-beeldje "Bateba vormt een piketblad. Het is efficiënt gesneden en vertegenwoordigt een rechtlijnig onderwerp, een houder van een geest, waarvan de bolvormige kop opvallende kenmerken biedt. Okerbruine patina.
Onder de Lobi van Burkina Faso geven deze geesten aan de waarzeggers de wetten door die de volgelingen moeten volgen om hun bescherming te ontvangen.
Sculpturen in hout of koper genaamd Bateba (van elk formaat, figuratief of abstract), nemen verschillende houdingen aan die de specifieke kracht of het talent symboliseren dat de geest gebruikt om zijn eigenaars te beschermen. Deze beeldjes worden op de graven geplaatst, in een donkere hoek van het huis van de eigenaren, samen met andere sculpturen die verschillende geesten belichamen.
Bron: ...


Zie het blad

650,00

Kwéré Kalebas
Tribale kunst > Tribale beelden, Afrikaanse fetisjen, materniteiten > Kwéré Kalebas

Uitgerust met een antropomorfe dop die de vorm van traditionele poppen nabootst, is de container voorzien van een draagriem.

De Zaramo en de stammen die hen omringen, zoals de Kwéré, ontwierpen poppen die over het algemeen met vruchtbaarheid werden geassocieerd, maar waaraan andere deugden zouden worden toegeschreven. Zijn primaire rol wordt gespeeld tijdens de periode van opsluiting van de jonge ingewijde Zaramo. De novice zal zich ten opzichte van het object gedragen als tegenover een kind en zal ermee dansen tijdens de slotceremonie van de initiatie. Als de jonge vrouw niet zwanger wordt, zal ze het "kind" adopteren. Bij de Zaramo en de Kwéré wordt dit gebeeldhouwde motief herhaald op de bovenkant van wandelstokken, siert het rituele voorwerpen en komt het zelfs voor op ...


Zie het blad

380,00



Bekijk meer artikelen

Laatste items die je hebt bekeken:
Tribale kunst  - 

© 2023 - Digital Consult SPRL

Essentiel Galerie SPRL
73A Rue de Tournai - 7333 Tertre - Belgique
+32 (0)65.529.100
visa Master CardPaypal